måndag 15 oktober 2012

..och så lilla Karin...

Är det inte märkligt för ett land på nio miljoner invånare, att hålla den här höga musikaliska nivån? Swedish house mafia är nu nästa band att nå förstaplatsen på Englands singellista med låten ingen kan ha missat; Don't you worry child. Och eftersom jag tycks bli som mest kreativ med att göra annat, när jag egentligen borde plugga, så började jag slösurfa på nätet och hittade några intressanta fakta. Det första är designern Michael Kors, som ju är kanske mest känd för den yngre publiken som domare i Project runway. Kors är svenskättling på sin pappas sida och är döpt till Karl Anderson Jr.
   Apropå en annan svensk så roade jag mig med att läsa på om det stämmer att Yngwie Malmsteen är så svår att samarbeta med, att hans bandmedlemmar byts ut liks underkläder. Faktum är att från 1984 och fram till 2010 så har bandet inte bestått av samma medlemmar under ett enda år. Varje år har Malmsteen bytt ut någon. Speciellt trummisar och basister. 

Har dessutom hunnit med att diska, tvätta, preparera middagen under dagen. Det är bara att konstatera: bästa sättet att få mig att ta hand om hushållet är att hota mig med studentlitteratur. Allt - t o m toastädning - är roligare än att läsa böcker. Som om inte det vore nog så hägrar också lite mellanstadievibbar på onsdag igen. Muntlig redovisning inför klassen. Jag, ministern, 19-åringen, surgubben och lilla Karin.

Jag vill inte påstå att mitt pluggande går dåligt men jag kan komma med ett litet insidertips här.. Domänen www.AllaPugacheva.se är fortfarande ledig!

Ännu ett avsnitt av Project runway Sverige och det börjar koka i en över den låga nivån på deltagarna. Redan har man två hatobjekt. Muppen från Norrland (Viktoria) som bara är en posör och totalt talanglös och så ADHD-Elle... det finns nog inget jag hatar mer än folk som använder sin bokstavskombination som någon slags ursäkt för att vara jobbig och gå folk och sin omgivning på nerverna. "Jag kan inte rå för det, jag har ADHD..." Om du vet att du har det får du väl fan jobba desto hårdare?? Det fråntar dig väl inte allt ansvar?

1 kommentar:

antonia sa...

Prestation ångest kallas det när man gör allt annat det man egentligen borde göra.
Och håller med dig, Projekt Runway på svenska suger ganska så mycket. Tillgjort och rätt så obegåvade aktörer.Falska skrik, överdriven kramande och gråtande som inte alls ligger speciellt för mycket för den nordiska temperamentet. Och då blir den bara konstig.
Sen verkar ju så att hela konceptet är så tvunget, som om de verkligen fått en amerikansk manus de inte får avvika i från. Allt ifrån sättet att prata och vilka kläder som ska göras är en dålig kopia bara.
Det känns som en dubbad film där inget stämmer och därmed sänks hela programmet enda ner till Marianagravet.
Hoppas att den aldrig kommer upp till ytan igen.