tisdag 3 maj 2011

Sommarhits och Elsa

Apropå sommarhittar... Jag har min egen storfavorit till det och det är Veronica Maggios Välkommen in. Eller Sju sorger. Vet inte vilka singlar hon planerar att släppa härnäst men det känns som att hon inte kan misslyckas med en så bra platta. Blunda och välj en. Insåg dock idag att man fortfarande felhör texter och sjunger uppåt väggarna. Här har man gått och nynnat och tyckte det lät coolt att Maggio sjunger "marinera, marinera, marinera" i Välkommen in, som att ja.. att man marinerar sig i sprit under kvällen, äh, vad vet jag... du hör ju själv hur idiotiskt det låter? I själva verket sjunger hon en italiensk strof: "O mare nero, o mare nero, o mare ne". Hm.

Vet annars inte vilken låt som blir årets sommarhit men det lutar väl bland annat åt den där hemska Saxobeat-låten.


Vet att jag är sent ute med att nämna den upphottade nyversionen av Har du hört den förut? men jag måste säga att jag faktiskt gillar den. Evert Ljusberg och Margareta Kjellberg känns väääääldigt långt borta. En helt annan tidsepok och en helt annan generation. Elsa Billgren är en stjärna! Hon har allt för att lyckas: snygg, stilsäker och rolig. Hon har lyskraft. Dags för SVT att bryta gubbväldet och låta Billgren ta större plats framöver. Och det säger jag trots min väldokumenterade aversion för kändisungar och medianepotism. Dessutom tycker jag faktiskt att Alex Schulman är en av dem som varit roligast hittills i programmet. Who knew?

Inga kommentarer: