söndag 22 december 2013

Det går bra nu

Då var sista passet innan jul avklarat. Dagarna innan jul har inte varit persikor och grädde, som amerikanen skulle säga. Först krashade min dator och kan alltid vara efterklok med at backup och liknande borde varit bättre - men nu var den inte det och delar av min påbörjade c-uppsats försvann. Alla länkar och bokmärken jag sparar till "senare" försvann också. Två dagar efter det lyckas jag inom en halvtimme spärra både mitt Visakort OCH Mastercard, vilket gjort julshoppingen betydligt svårare.

Annars är det finfint. Julklapparna inköpta och klara. Fotoprojekt 2014 är numer sjösatt och jag har trevliga vänner. På jobbet har ett äldre charmtroll inne just nu, en dam över 90 år, som inte vill bege sig utanför sitt rum utan att sätta på lite läppglans först. Hörde också en dråplig (och egentligen rätt sorglig) berättelse om en person som helt oförberedd fick sparken, nu, bara några dagar innan jul. Som en blixt från klar himmel. Hen hade dessutom planerat att samma kväll gå ut, äta gott och fira lite med ett annat par - för att sen avsluta kvällen på en stand up-comedy-föreställning. På otroligt dåligt humör och med krystade försök till entusiasm under kvällen hamnar hen dessutom längst fram på föreställningen och den enda tanken som far genom huvudet är "skämtar den jäveln en enda gång på min bekostnad så ansvarar jag inte för mina handlingar längre!".

Ja, det var väl det...? God jul då!

Inga kommentarer: