torsdag 17 januari 2013

Tuffe Leffe

Ännu en natt på psyket. En sån där natt där man tassar på tå, eftersom vi har säkerligen 3-4 "björnar" man inte vill väcka. Dagarna sen sist har spenderats i barndomshemmet (som kattvakt) och bland annat hos veterinären. Vår hund var det inte så stora problem med men bilden som mötte en när man kom in och satte sig i vänthörnan var stark - nästan som tagen ur en film. Ut från ett rum kommer två rödgråtna barn, snyftandes och snorvlandes. Efter dem, med tunga steg, kommer pappan i familjen - med en tom kattbur. Inför barnen vill han hålla humöret uppe, när han betalar i kassan. Barnen springer tillbaka till rummet och vill ta ett sista farväl. De är otröstliga. Oh the drama.

Hann under besöket i Södertälje också med att gå till tandläkaren. Tuffe Leffe, som jag kallar honom skämtsamt. Alla i min närmaste omgivning är irriterade på att jag fortfarande går till honom, eftersom han helt uppenbart rövknullar sina kunder med saltade notor - som är dubbelt så dyra som om jag gått till en privattandläkare hemmavid. Det var hejhej - det ser fint borstat ut - fyra röntgenbilder - lite rensande av tandsten och tack & hej. På tio minuter - 1150 spänn! Men nu är det slut med det. Med den kostnaden för 10 minuter så kan han komma upp i en lön på 6900 kronor i timmen! Är arg på mig själv att jag köper det här lurendrejeriet men jag glömde avboka tiden, tills det sen var försent. Som om inte förnedringen var tillräcklig så pratade han förutom om min tandstatus om sin segelbåt (som JAG finansierar) och så gnuggar han min kind för att berömma mig, för hur bra borstningen är. Tack.

Inga kommentarer: