torsdag 12 juli 2012

Den kinesiska konspirationen

Ett tag sen sist. Senast inatt sov jag i en liten stuga i Gästrikland, vid ett öppet fönster - under bara ett påslakan. Det blev rätt kallt och jag kan ha hackat lite tänder men jag kan inte minnas att jag skulle ha gnällt så mycket att jag skulle kunna bli nominerad till att bli ny chefsideolog i Al aqsas martyrer. Det i sig var roligt men C förhöjde återberättandet vid frukost när hon tyckte att jag borde bli ny ideolog på Alaska. Värdparet förstod ingenting men log artigt.

Men nog om det. För andra året i rad har vi besökt Brighton. Den här gången i hela sex dagar. Man kan väl kanske konstatera att det var några dagar för mycket. Det är en supertrevlig stad med ett fantastiskt utbud av restauranger och kaféer (och uteställen för alla dessa möhippor och svensexor) och jag tror vi båda insåg att vi kanske inte kommer semestrar här på ett tag igen - men att vi båda gärna skulle vilja bo här. Gaystadsdelen Kemp town är riktigt trevlig. Gemytlig och trygg och skön känsla av ett område där alla känner alla. Men fördomen att bögar skulle vara så snygga och fåfänga kom också på skam. Utanför hårdingstället Bull dog var man nästan lite rädd att passera nattetid. Idel gamla vrak som såg ut som sjörövare och seriemördare hela bunten.


Bara en tanke.. Varför kallas de kinesiska rymdfararna för taikonauter? Borde inte de romska astronauterna heta så istället? Apropå Kina så gjorde vi under gårdagen att bisarrt besök på spektakulära Dragons gate vid Älvkarleby. Bisarrt att den anledningen att man inte förstår poängen med att bygga nåt så stort och påkostat - mitt ute i ingenstans!?? Och det här stora hotellet (som numer är nedlagt) - vem skulle bo där? Jag vill inte odla min paranoja men något skumt är det. Extra skumt eftersom min telefon fullständigt dog när vi åkte in på området. Åkte dit med fulladdad mobiltelefon och ville entusiastiskt checka in mig på Facebook och ta lite kort via Instagram. Helt dött. Ingen uppkoppling, ingen signal - sen dog SIM-kortet och helt plötsligt visste inte mobilen vilken mobiloperatör jag hade längre. Telia var uppenbarligen inte ett acceptabelt val, när jag försökte rätta till problemet. Den la av helt. Sen åkte vi därifrån och min fulladdade mobil hade slukat hela batteriet och endast 5% återstod. Nåt skumt är det... be aware!

Inga kommentarer: