fredag 27 augusti 2010

Förolämpningar och skratt per dag

Man brukar säga om fenomenet diplomati att en diplomat är en person som kan be dig dra åt helvete på ett sådant sätt att du ser fram emot resan. Nu är visserligen Cee-Lo knappast nån diplomattyp till utseendet, även om den hårt tatuerade intern-looken samtidigt bryts av rejält av hans honungslena röst som för tankarna till en ung Stevie Wonder. Fuck you är i alla fall den låt som snurrat mest i min I-pod och förhoppningsvis borde detta bli ett framtida singelsläpp och en hit. En ljuvlig liten pop/RnB-pärla som samtidigt skjuter iväg hatiska pilar. "The Lady killer" är ett av höstens mest emotsedda albumsläpp.
--
Läser en bok just nu, om hur man blir rolig och dessutom gör det till ett leverne. Jag vet, det låter absurt. Man inte kan inte lära ut humor. En av uppgifterna är i alla fall att under 24 timmar, eller helst 48 timmar, anteckna varenda situation eller kommentar ur din vardag som fick dig att skratta. Roliga historier räknas inte. Varför fick den dig att skratta? Går det att använda i ett manus, osv? Nu har det snart gått 24 timmar och jag måste leva ett torftigt liv, för jag har i min lilla anteckningbok antecknat fyra roliga situationer. Tre förolämpningar och ett tjatigt ständigt återkommande skämt. Ingen bra början...

Inga kommentarer: