lördag 20 juli 2013

Kulturkonsument


Fortsättning (och smått utökad) lista snodd från DN, Dark places-Helena och Audrey Fenn:

Första skivan jag köpte: Iron maiden "Killers". Skäms fortfarande inte för den.
Senast spelad låt: The sailor song med Autoheart. Kan fortfarande besluta mig för om den är bra eller inte. Eller om den borde gå lite långsammare.
Första sajten jag kollar när jag vaknar: Facebook.
Spel jag spelar mest: Inga dataspel. Med andra ord är däremot rätt kul.
VOD-tjänst: Netflix - mest för att kunna se House of cards.
SVT Play-tips: Repriser av Historieätarna? Kan ses om och om igen. Och briljanta Portlandia.
Favoritradioprogram: Mammas nya kille (P3).. fast det var ju ett tag sen...
Söndagskulturkonsumtion: Fotograferande.
Dyraste kulturvana:
Teaterbesök ungefär en gång varannan månad?
Favoritmuseum: Louisiana
Senast sedda film: Flight. Den var bra. Denzel Washington är bättre här än i Training day.
Film jag sett flest gånger:
LA story, Radio days, Gökboet och The Road warrior (Mad Max 2)
Bok jag läst flest gånger:
Ingen. Läser bara böcker en gång.
Favorittidskrift:
Stor hatkärlek till Sonic.
Konstart som är svårast att relatera till:
Ready made. Och nutida färgfältsmålare.
Konstverk jag skulle vilja äga:
"Woman I" av Willem De Kooning. "Pauli omvändelse" av Caravaggio. Valfritt verk av Fernand Léger eller Egon Schiele.
Verk som fått mig att gråta: 
Amapola. Vill minnas att jag var väldigt emotionell av "..and the band played on" -93, när den gick på bio. Lite fuktig i ögat av Torka aldrig tårar utan handskar och Carl och Ellies kärlekshistoria på sex minuter i Upp!
Favoritsajt: www.stockholmprojekt.blogspot (för dem som älskar byggnyheter) och www.sodertaljesk.se

Inga kommentarer: