onsdag 29 juni 2011

Slaktaren från Bonn

Egentligen får jag väl skylla mig själv men av nån anledning nu under semestern så har Lugna favoriter ofta stått på på radion. Jag kan säga att det finns INGEN låt som kan få mig på så dåligt humör, speciellt på morgonen, som Cascadas Everytime we touch. Hör inte folk hur vidrigt det är? Är det bara jag som avskyr den? Det är som första uttagningarna av idol, när nån helt tondöv förortstjej, med alldeles för mycket fröken duktig-attityd och bra självförtroende går in och slaktar nån låt, med överdrivet waylande. Waylande för waylandets skull - som att: "Hör ni hur duktig jag är? Jag är som Mariah Carey, fast bättre, för jag kan dubbelwayla över hennes waylanden". Sån är Cascadas Everytime we touch för mig. En sån komplett slakt och överdrift av en låt som i sitt original redan är helt ok.


Apropå absoluta hatlåtar så vill jag till min topp 3 också inkludera Billy Joels In the middle of the night och Scorpions Winds of change. Det är en ren tillfällighet att alla tre artister har en tysk koppling. Så nu, om nån taliban där ute läser det här och får för sig att kidnappa mig i framtiden i nån provins av Afganistan, där jag befinner mig på sol och badsemester, så vet ni nu hur ni bäst ska tortera mig. "I still hear your voice when you sleep next to me..."


Annars var det shopping på stan idag, en annan sak jag inte gillar. Hatar att handla kläder och vill bara få det överstökat så fort som möjligt. Köpa kläder är lite som att köra bil - hjälpmedel är fusk. GPS är fusk, en riktig man hittar alltid (även om det kan ta en jävla tid). Att prova saker i provhytt är också fusk. Jag utgår alltid ifrån att jag är ungefär lika lång och fet i år, som jag var förra året.



Hann dessutom med en lunch med J, som numer ser ut som hon svalt en badboll. Sprattel, som den lille i magen kallas, ska förbli könlös till det att hon/han föds och väl där så ligger Copernicus, Bobby eller nåt som låter bra på japanska (typ Annicka?) bra till. För övrigt, bara som en liten detalj, är J och hennes sambo B de enda personer jag känner som gått på ett dop och gett föräldrarna/barnet trisslotter i doppresent. Det tyckte jag var kul.

Inga kommentarer: