lördag 18 juni 2011

Go into business with a grizzly bear

Har insett en sak i helgen, som gjorde mig lite frustrerad och konfys. Hade vänner från Oslo på besök (M och nya flickvännen A) och även om ansvaret inte föll bara på mig till 100% så blev och gjorde jag mig själv lite till deras Stockholmsguide. Insåg ju hur svårt det var att tipsa om unika saker, speciellt när personerna i fråga kanske inte delar exakt samma intressen som jag själv. Vad visar man egentligen upp, av Stockholm? Och om personerna i fråga vill äta genuint svensk mat - gärna kombinerat med vegetariska alternativ - vart går man? Aldrig har jag väl nyttjat Allt om Stockholm så ofta som under de här dagarna men också samtidigt konstaterat att det inte finns en enda bra och uppdaterad brunchguide för stan.

Fick annars en pik av M för att jag skriver så lite om musik på sistone, så ok, här kommer ett litet tafatt försök till grupper jag lyssnar på just nu - eller som jag åtminstone hittar på Youtube. Gillar gruppen och låten och tycker nog att den "kontroversiella" videon är mest rolig och innovativ: Is tropical - Greeks.


Battles - Atlas


Les jupes - One solemn oath


Cults - Abducted


Fleet foxes - Helpnessless blues

Är du nöjd nu? ;)

Inga kommentarer: