fredag 14 juni 2013

Giorgio och Mads

Länge sen sist och nu lär det kanske inte bli några uppdateringar på ett tag, eftersom New York står inför dörren snart. Sommaren har börjat bra och två trender tycks ha utmynnat i stans krogliv. Helt plötsligt älskar alla IPA-öl och Daft punks nya. Speciellt Giorgio by Moroder. Känner mig tyvärr delaktig i flockbeteendet. Tjatet om New York är ju också en ständig Stockholms-grej, så där förstärker jag följarmentaliteten ytterligare. Det enda som gått mot strömmen är att jag rakat av mig talibanskägget. Kommentarerna om "Lincoln" och "Bin Laden" blev till slut för många. Apropå Daft punk så måste jag också kommentera att gamle Liam Gallagher från nedlagda Oasis och numer frontman i Beady eye var tvungen att i klassisk buffelstil kasta skit på kollegori media igen. Daft punk var skit enligt honom och han hade kunnat skriva Get lucky på en halvtimme. Ja, nu är ju det ett klassisk Columbi ägg-resonemang. Coulda-woulda-shoulda. Han kunde ha gjort det - men han gjorde det inte. Istället skrev en komplett bajsmacka som Second bite of the apple, som i min mening skulle kunna vara årets sämsta låt.

Fotbollsspelaren  och landslagsstjärnan Caroline Seger kommer ut som homosexuell och en tanke slår mig. Vad är ens grejen med det? Inom damfotboll/handboll osv är väl homosexualitet näst intill norm och att hon kommer ut är väl jämförbart med att en manlig hockeyspelare kommer ut som straight. Vari ligger nyhetsvärdet?

Slutligen måste jag också hylla fantastiska Jakten av Tomas Vinterberg, som jag hade nöjet att se i helgen. Fantastisk men också en tung molande råsop i magen. Kanske ingen fredagsfilm till groggen och popcornen. Mads Mikkelsen är strålande i huvudrollen.

1 kommentar:

antonia sa...

Tummen upp för att kapat skägget. Ytterst få som passar i skägg och för det mesta signalerar skägg osäkerhet. Man vill dölja nåt.
Fast det är bara mina åsikter. :)
Och Just idag räknas inte mina åsikter så värst mycket. :)

Ha en trevlig resa till NY. Ni kommer ha roligt där med mycket att ta in.