torsdag 30 januari 2014

On with the show

Så Mötley crue lägger av efter 33 år. Jag må ha varit deras största fan när jag var i mina tonår men 33 år är minst 10 för länge. Eftermälet känns mest som ett patetiskt gäng gamla gubbar som fortfarande tror att de är 22 och att de är väldigt stolta över hur mycket de svinat genom åren. Samtidigt känns det konstigt också, ett band som varit med nästan lika länge som en själv. Det blir nog dags för en revival-vår med de tre första skivorna igen - från den tiden då bandet var unga och hungriga och gjorde musik som verkligen betydde något.
 
Project runways senaste säsong misshandlas på TV3 med fyra avsnitt i veckan och redan 19.00 men det är som alltid - bra. Och jag som egentligen inte är speciellt intresserad av mode. Gårdagens avsnitt var chockerande, då BÅDA mina favoriter åkte ut. I samma program! Alexander Pope och Kate Pankoke. Vem ska man nu följa? Tack och lov är det många deltagare kvar i Sveriges Mästerkock, så man kan sitta och irritera sig på det istället. Och jag som inte är intresserad av matlagning heller!
 

 
De sista nätterna har jobbet verkligen gjort sig förtjänt av det gamla epitetet dårhus. Känns oerhört skönt att gå in i lite ledighet. En liten resumé av natten skulle kunna vara att 1.) hamnat i handgemäng, 2.) förklarat 15 gånger för en patient att vi INTE befinner oss på buss 676 till Norrtälje, 3.) mirakulöst lyckats undvika brandlarm med torrkokad gröt, 4.) försökt hantera sömngångare, 5.) försökt hantera patient som försökt äta upp en glödlampa, 6.) bevittnat ett vredesutbrott hos en i personalen - utan att någon fortfarande förstått anledningen. Osv osv. Lite lugn och ro blir fint på det här.

Inga kommentarer: